És maco Berlín?

Si arribeu a la ciutat amb una mica de consciència del que aneu a visitar o veure, de ben segur que Berlín no us “defraudarà”, ara que estic de tornada em pregunto que deuen pensar el seus habitants de la seva ciutat i la seva història, dues grans guerres i fets com l’Holocaust no poden ser motiu d’orgull, a pessar de tot admiro els berlinesos i per extensió als alemanys per la seva capacitat de superació, treball i recuperació de la dignitat perduda, això es pot veure a tota la ciutat que com “Au Fènix” ha nascut de nou de les seves pròpies cendres.
Imprescindible visitar la Porta de Brandemburg a la que s’arriba a través de “Unter den Linden” espaiosa avinguda amb un passeig central, i el seu voltant: Parlament, Tiergarden i la propera plaça a la que trobem el Memorial de l’Holocaust consistent en 2711 blocs de formigó col.locats en files i columnes recordant un cementiri, obra del artista Peter Eiseman i que donen un homenatge a totes les víctimes de l’Holocaust nazista, tot plegat molt colpidor.
Encara que trobem a tota la ciutat molts trets reclacionats amb la guerra i les seves conseqüències també trobem racons per gaudir de les vistes -torre de la TV, cúpula del Reichstag- la visió de monuments -Catedral- i la contemplació d’impressionants museus com el Museu de Pérgamo, impressiona veure a dins d’aquell gran espai aquelles restes d’antigues ciutats com Babilonia o Mileto que han arribat fins a nosaltres a través de la feina dels arqueòlegs alemanys del segle passat -preservació del patrimoni cultural de la humanitat? expoli?…-
També trobem espai per la història recent, podem visitar les restes de l’antic mur recentment “repintat” pels seus artistes originals -East Side Galery- les seves pintures expressen la il-lusió per la nova etapa que estava a punt d’obrir-se, quan ets allà es fa difícil imaginar la divisió radical de la ciutat en dues parts totalment oposades abans del 1989. Per descomptat que em deixo llocs i espais per anomenar i comentar, la intenció era donar una petita pinzellada de Berlín i sobre tot fer constar que han sigut quatre dies per visitar la ciutat intensament amb els amics, que hem rigut, ens em cansat i que sobre tot hem pasat molts bons moments, el llistó ha quedat molt alt per preparar el viatge de la propera primavera, alguna idea?

Anuncis

11 thoughts on “És maco Berlín?

  1. Molt acertat el resum de la ciutat però s’ha oblidat el noi de ficar que per entrar al parlament s’ha de reservar visita previa per internet. Que cap que té l’IPHONE.
    Salut

    • Tens raó xaval, no tot pot èsser previsible i mira que aquests alemanys tenen fama de fer les coses amb rigor i meticulositat però en aquest cas no vàren informar prou be, l’iPhone no va poguer amb el “factor cap quadrat”

  2. Todos los viajes se organizan con mucha ilusión, visitar una nueva ciudad siempre es interesante, hay cosas que te sorprenden y otras no tanto. A mi concretamente me sorprendio muy gratamente el museo del Pergamo, en cambio el parque lo más curioso que vi fue la china tomando el sol..Han sido unos dias maravillosos con muchas risas .. y si te sirve para organizar el próximo viaje te digo: NO IMPORTA DONDE VAS SINO CON QUIEN VAS. Asi que el listón lo puede poner la ciudad que nos guste más o menos, la compañia lo dudo porque viajar con vosotros MIS AMIGOS es siempree un placer. Os quiero a todos.
    …propusta para el proximo viaje… que tenga un bus como el 100.

    • Tienes mucha razón, importan más las personas que los lugares, pero…ya estamos buscando una buena excusa para escaparnos el año próximo. Un saludo.

  3. A ver si PacoMac hace algun comentario, mucho mac pero poco utilizado.
    Habra que darle alguna leccion, ¿verdad MACTONI?.
    Un saluti.

  4. Que añadir mas a este viaje tan maravilloso que hemoc hecho, la ciudad ha estado bien, me ha gustado mucho pero como a mi me gusta todo lo que no he visto, tampoco tiene mucha importancia mi opinión, pero como Silvia ha dicho lo mas importante hemos sido nosotros, ha sido de los viajes que mas he disfrutado y que mejor me lo he pasado, no importaba donde tocaba ir pero en el transcurso de ir i volver era fantastico.el listón ha quedado muy alto esta vez, pero seguro que juntos lo podemos superar.

    • Echaba a faltar tu comentario, muy acertado. Como puedes comprobar en este rinconcito depositamos la reciente nostalgia de nuestro último viaje en común, sirva ello para rendirnos un homenaje a nosotros mismos aunque quede un poco pretencioso.
      Por cierto, a ver si te estrenas en Twitter, que veo que me sigues.

      Saludos

  5. Me a gustado mucho pasar esos cuatro dias en Berlín, ir todo el grupo es fantástico y ha sido muy divertido, nos hemos reido mucho.
    Ha habido momentos de todo, recuerdo como me sentia pasando por la puerta de Brandemburgo, tocar esas piedras, pasear por ese muro ya pintado de grafitis o visitar el campo de concentración de sachsenhausen… Una mezcla de tristreza por lo que allí habia pasado y alegría porque ese horror ya ha terminado. Ha sido muy emocionante, aconsejo ir a visitar esta ciudad.

    • Por supuesto que es muy aconsejable visitar Berlín, como tú bien dices, ha habido momentos de todo, y todo momento lo hemos aprovechado al máximo, lo mismo que haremos en nuestra próxima escapada.

  6. Hola Amigo! hoy es tu cumple y queria ponerte alguna frase original pero no me sale ninguna, así que echado mano del navegador y encontrado una que creo que te va como anillo al dedo.
    “La única diferencia entre un niño y un adulto es el precio de sus juguetes”
    me ha gustado para ti.
    Un abrazo bien fuerte.
    ah! dices que te sigo el Twitter, no recuerdo ni el nombre con el que entre.
    besos.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s